środa, 22 stycznia 2014

5 sposobów na zaangażowanie fanów na Facebook

Sandi Krakowski to bez wątpienia jedna z osób, która wie o czym pisze, a swoje doświadczenie podpiera
praktyką. Ostatnio na jej blogu znalazłam tekst, który każda z Was, poważnie myśląca o promocji na Facebook powinna przeczytać.

Powodem, dla którego powinnaś przynajmniej bliżej zapoznać się c tym o czym pisze Sandi jest to, ze w ciagu ostatnich 9 miesięcy, na jej stronie pojawiło się ponad 265 000 nowych osób i cotygodniowo przybywa ich od 8 000 do 10 000.

W jednym ze swoich wpisów Sandi podaje 5 sposobów na zaangażowanie fanów na Facebook.
Oto one :
  1. Pisz z większa częstotliwością. Ludzie na Facebook pojawiają się o różnych godzinach, a ty przecież chcesz aby każdy z Twoich otrzymał od Ciebie użyteczne dla nich informacje. Coś co stosuje i promuje Sandi, to zamieszczanie jednego wpisu co godzinę przez 12h.
  2. Przestań zamieszczać tak dużo zdjęć. Fakt, zdjęcia przykuwają uwagę i ludzie często je udostępniają na swoich stronach. To jednak nie buduje trwałych relacji i nie pozwala na zwiększenie sprzedaży w dłuższym terminie, tak jak jest to w przypadku użytecznych treści. Tak więc, jeśli zamieszczasz na swojej stronie 12 wpisów dziennie, to niech zdjęcia stanowią ok. 15% zamieszczanej przez Ciebie treści (1-2 zdjęcia)
  3. Zadawaj pytania, ale na litość boska, nie więcej jak kilka dziennie
  4. Przestań próbować zwiększać zaangażowanie uczestników korzystając ze sztuczek, strategii i planów marketingowych. Możesz zignorować radę Sandi lub spojrzeć na jej stronę, gdzie z ponad 350 000 fanów ok. 1/3 jest aktywnie zaangażowana. Jeśli szczerze będziesz dbała o swoich fanów, będziesz angażowała w się w to co mówią, odwdzięcza się tym samym. To, że jesteśmy w cyfrowym świecie nie oznacza, że zgubiliśmy swoje ludzkie cechy. 
  5. Studiuj swoich fanów. Teraz coś, o czym rzadko mówi się na szkoleniach a może przynieść Twojemu biznesowi ogromne zyski. Kochaj swoich klientów. Zobacz czym się interesują, co czytają, o czym mówią. Wejdź na strony, które czytają, przekartkuj te same magazyny. Skończ z obsesyjnymi myślami na temat swojej konkurencji i skoncentruj się na tym co lubi i czego potrzebuje Twój klient i sprawdź, czy możesz mu jakoś pomóc. 
Jeśli chcesz sprawdzić czy zadziała to również u Ciebie, powtarzaj każdy z tych kroków przez kolejne 15 dni. Zrób zrzut ekranu ze statystyk Twojej strony na początku testu oraz po jego zakończeniu.
Będę wdzięczna, jeśli i mnie prześlesz wyniki swojej pracy.

Źródło http://www.arealchange.com/blog/5-ways-increase-facebook-page-engagement-spending-money

1 komentarz:

  1. Prowadząc sprzedaż poprzez portale społecznościowe to na pewno do tych rad dobrze się zastosować. Powinny być tego efekty, ja od siebie mogę doradzić jeszcze aby zwrócić szczególną uwagę na jakość pakowania przesyłek. Solidne taśmy, takie od https://tcmservice.pl/ są sprawdzone i można dodatkowo zamawiać na nich nadruki. Z nazwą firmy dla przykładu czy logo. Każdy dowolny napis są w stanie na takiej taśmie umieścić.

    OdpowiedzUsuń